just saying...

Har perioder då jag kan blogga mer än andra perioder, det beror ofta på att datorn ej fungerar men nu har vi dock fixat det, eller så har jag mycket att göra om dagarna -speciellt i solskenet- och känner så just nu.. ska orka med skolan, försöka pallra trycker där - bryter snart ihop btw..- ska åka ut till värdens underbaraste Rodi, och där fann jag min långa text för dagen. Vad som gör mig lugn, glad, och känner att jag kan koppla av även fast jag stressar..

Ute i solsken, naturen, i stallet och hos hästen, det är där jag finner lugnet och energin! Men även fast det är sådana dagar så kan jag även känna helt tvärtom, vädret kan vara underbart fast jag helt otålig och känner mig som pesten, viket leder till att jag och Rodi blir osams i ridningen. Men för det mesta så efter en stressas och trött skoldag, kan man åka ut till stallet, mocka om hästen stått inne medans man lyssnar på radion, pyssla med hästen och lyssna på fåglarna i solskenet.
Det låter väldigt lockande, som i en saga men det är såklart inte alltid det- hur gärna jag velat och önskat. Sitter och funderar hur fasen det kan bli så, vätskebrist eller bara rent utav en hjärna som exploderar ut av tankar? Har du en dag, glad eller ej så ta med en kompis ut och hitta på något kul tillsammans, för det ska bannemig jag ta och gööra;) Ha det bra, tjingelliiing!



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback