Sommarväder

Som rubriken lyder, Sommarväder!! Äntligen!
Åkte till Forsen halv 9 imorse med Emily & Nellie, vi gjorde lite nytta och sedan vid 11 tiden så var det rykttävling. Jag & Nellie var i lag och vi tog en skitig häst, bara för att Nellie vart dökär i Faxadis. Man fick endast använda sig av borstar och så, sedan helt plötsligt fick Faxadis några fula flätor överallt och vipss så var tiden ute;) Vi kom etta, eller nu ljög jag, vi kom sist haha! Men fick en borste, snoddar med kan och hovkrats.
Mycket skratt, och roligt var det, det är ju det viktigaste.

Éfter så fikade vi, sedan hjälpte vi Carro med unghästarna, tog in dem och borstade för 13.00 skulle hon ha Clinic. Hon visade lite från grunden när man ska rida in en häst, först en häst i rundkorallen och sedan  en annan häst i paddocken. Där visade hon när man kommit en längre bit så man kan sitta upp på hästen. Efter de tog hon den tredje hästen och visade på ovalbanan när man kommit så pass långt att man kan rida hästen i alla gångarter. Väldigt kul och lärorikt, Carro är ju så duktig!
Haft en superkul dag på Forsen, ännu roligare när man får umgås med trevligt folk:)

Nu har man väl försökt att plugga lite matte inför nationella imorgon, mitt IG rop kallar... Funderar på att åka till stallet imorgon eftersom jag inte kom iväg idag, men vi får se, är nog smartast att åka ut på Torsdag så pappa och jag kan börja packa och fixa transporten.



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback