Vart lite överallt today, spännande;)

Har haft lektion för F och hennes medryttar shettis, en väldigt envis liten dam som inte tycker om när man ställer krav. Gick väldigt bra tycker jag, F har verkligen förbättrat sisten och det mesta som jag vart på henne med. Det blev bara en avramling idag, väldigt bra med tanke på hur ofta denna lilla damen vände om i full trav! Hon skulle trava "normalt" på kortsidorna och öka stegländen på långsidorna och det var då "lill R" passade på att vända om, gång på gång men F visade sig vara envisare än gåsen;) Slutade med att det kom fram en ny sida från lill R, ju mer hon slappnade av och ju mer dem hittade varandras punkter så visade det sig att hon faktiskt kude visa sina bästa sidor också, det kom fram en riktig liten dressyrtjej i den vrånga damen! Gick i form, ställde sig, rygga, gjorde till och med skänkelvinking ut från spåret. Är riktigt stolt över lill och stortjejen idag, nu vet dem hur dem kan fortsätta träningen, och hoppas på att hennes "anfalls ryck" försvinner med tiden, fortsätter dem såhär så kan hon bli riktigt duktig.

Hjälpte även deras granne med deras lilla shettis på 4år, visade även "stora F" när jag jobbade från marken, till att hon kunde hänga på honom när vi gick. Flyttade bak- och framdel, rygga, och slängde över spöt på han kropp. Några gånger vart han lite spänd och började gå när han hörde spöt snärta vid honom, när jag kasta över det. Men efter ett tag vart han hur lugn och avslappnad som helst. Ena varvet var betydligt lättare att longera i än det andra, men efter ett tag "fatta han galoppen" ;) Stora F fick även hänga över honom, han reagerade två gånger genom att kicka lite, annars hur cool som helst. Kan nog bli en favorit bland barnen när han blir äldre;)

Har mycket att sysselsätta mig med idag, är nöjd och belåten.




Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback