Blika & Gambri

Ridit Blika och Gambri idag igen, vi red ut en sväng eftersom det var så fint väder men vi kom inte långt. stressade och busiga hästar ( Blika & Jói ). Traveleverna körde backintervaller tror jag, så det var så mycket på en och samma gång, hon började skutta och göra skänkelvikningar och en massa på en och samma gång. När vi skulle vända så ladda hon om och ville sticka, när jag sa ifrån så hoppade hon rätt upp i luften och började protestera, då satt jag av och gick tills vi kom till bort från stress. 
 
Red i ridhuset, där var hon mycket lugnare. Vart tempoväxnlingar idag i skritt, tölt och trav. Mycket bättre tölt vart det idag än igår:)
 
Efter de red jag Gambri, då direkt i ridhuset för jag hade bara ingen lust att rida runt slingan eller så. Han är världens goaste att rida ut på men får bli en annan gång med bara uteritt istället:-) Red på volt i volt i skritt och trav, flytta ut honom vid varje sida mot väggen och utåt mot ridhuset, sen på en stor volt och satte ut 4 punkter och gjorde samma sak i trav att man flyttar ut utan att hästen ska bli som en banan. Gick mycket bättre att ställa honom i vänster varm och få en relativt bra hållning. Till en början gick han bara och tog i bettet i det varvet, innan han lossna rätt fint. 
 
Töltade också, gjorde först tempoväxlingar i skritt, sen kortade jag skritten så pass mycket så att han började trampa under sig och fick med bakbenen. Gjorde så några gånger, när han la sig på bettet i vänster varv så ryggade jag bara och kom direkt fram i tölt ur steget. 
 
Precis kvällsfodrat hästarna, nu intar jag sängen!
Sunshine
 



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback