En bra dag var välbehövligt:)

Sista dagen jag skulle få krama, pussa, mysa och ta hand om min goa häst innan jag åker "hem" till Wången. När jag är hemma saknar jag W, och när jag väl är där så saknar jag Rodi och mina underbara vänner, tänk om jag kunde ha allt på ett och samma ställe. Skulle vart mycket enklare.
 
Efter att ha ridit dem senaste gångerna barbacka och med repgrimma så tog jag en uteritt med träns och sadel, red ut med Eva på en härlig tur, dock så var det lite isigt här och var. Rodi var som en helt annan häst att rida ut på, han är mer den där typen som alltid vill gasa och vara före, men idag bara var han... han vart lite pigg då och då men annars hur lugn och cool som helst. Ville gärna tölta med hitta fram till traven och ur den grymma tölten fanns den där, den riktigt fina traven.. den bara fanns där:')
Kunde inte avslutat en bättre "sista" ridtur (för nån månad iallafall). Fick provrida Evas häst skvetta också, ser så lätt ut när Eva rider henne men när man själv ska rida henne får man in alla möjliga gångarter på en och samma gång. Riktigt fin är hon:)
 
Fortsatte pyssla med Rodi innan han fick gå ut i hagen, tog sen in Dimma och borstade henne innan jag red en sväng på vägen med henne lugnt. Fick sällskap av Nellie 9 år och Nora 12 år som är och hälsar på, Nellie fick skritta lite på goa Dimma när jag ledde. Hon är en riktig klippa, tycker om henne riktigt mycket. I början när jag red lite på henne tyckte jag hon var lite för mycket häst för mig, men idag kände jag mig väldigt säker uppe på hästryggen och insåg att jag mer och mer börjar tycka om henne i ridningen också. Tror det kan ha göra med att jag blivit mer självsäker i ridningen och mer målmedveten, vad vet jag?:)
 
Efter de fixade vi lite i stallet, fick hjälp av tjejerna och så kasta vi ut lite hösilage till stohagen. Så härligt när man hela tiden är omringade utav så härliga och omtänksamma människor tycker jag!
På eftermiddagen har jag hämtad lite saker som ska in på mitt rum, även packat hela kvällen och så vart med min älskade Fanny... hunnit med en hel del med andra ord. Haft en SUPER BRA dag, så tacksam över de!!
 
 
 
 
 



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback