Jag beundrar er...

Något jag tycker är väldigt starkt gjort är dem som är funktionshindrade, med andra ord inte kan gå eller har någon annan sjukom, när dem verkligen kämpar för att få hålla till bland hästarna oavsett om dem kan rida eller ej. Jag skulle själv inte kunna tänka mig hur jobbigt det måste vara för dem att se hästarna men inte kunna rida, och sedan dem som verkligen bestämer sig att " en dag ska jag upp på hästryygen, oavsett om jag sitter i rullstol eller bara inte kan" och så en dag bara gör dem det, DET är starkt gjort! 
 
Jag beundrar alla ER som verkligen som kämpar för det ni vill, så otroligt häftigt! Läser en blogg och följer en blogg på DV, den här tjejen heter Matilda och är en riktig fighter. Hon har sjukdomen CRPS/RS, jag vet inte så mycket om det egentligen men jag har fått en inblick om hur Matilda faktiskt har det. Detta gör så att hon får sitta i rullstol, hennes ena ben är som ihopdraget mot bröstet men fortfarande har hon hästar och har t.om ridit. Hon kör sin/sina hästar, bara det är WOW för mig. Under tiden jag följt Matilda har jag inte sett henne som en person som sitter i rullstol, jag har sett henne som vilken annan person som helst för hon gör saker många andra inte skulle gjort. Och det är varför jag följer henne, för hon uppmuntrar och ger en extra push i livet att "om jag bevisar att jag kan göra det här, så är det inte omöjligt för någon", en förebild för många kan jag tänka mig:)
 
Försöker föreställa mig själv hur det skulle vara om att från i 16 år sprungit som en galning och gjort massa saker, och sedan en dag har man inte den möjligheten..  Att försöka bygga upp sitt självförtroende från det, måste vara väldigt jobbigt. Så otroligt härligt att se folk som verkligen försöker göra allt för att få göra det man älskar, det ger mig lite glädjetårar i ögonen:')

 



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback