Lång dag:)

Mycket har gjorts idag men än är dagen inte slut. På förmiddagen klippte jag och Amanda två hästar, efter lunch red jag bästa Blika ut på en skritt tur runt slingan med Amanda sen red vi i ridhuset.
 
Blika har tendens att vilja "rymma iväg" från arbete men idag var hon riktigt duktig och sammarbetsvillig. Tränade på att hon inte skulle rusa fram i traven, få henne gå i fin form och hon var väldigt fin i både formen och munnen med ett bra tempo. Red mycket med sätet då jag själv behöver träna på det, hon lyssnar så mycket bättre på små hjälper och när man inte sitter och pillar och stör henne med tyglarna. Det märks hur viktigt det är på henne. 
 
Töltade lite, då blev hon hur envis som helst och blev som ett lok som gick åt sidan och försökte "putta mig ur sadeln", kan förstå att det var jobbigt när underlaget i ridhuset är hur tungt som helst just nu. Vart lite rollningar men när hon väl blev sammarbetsvillig och gjorde det jag bad om så fick det räcka för idag. Blika, bäst som alltid:-)
 
När vi ridit klart gick vi med Sól & Ganti till veterinären. Sól har regnskollor (haft sen Augusti som dem kämpat emot det) så hon ska gå på pencillin, Ulf veterinären förklarar saker väldigt bra och utvecklar det mycket. Ganti får jätte mycket hösilage och testfoder med går ändå inte upp i vikt så då kollade han i munnen om det var något skäl till det, om han hade ont i tänderna eller så. Han upptäckte skador från bettet som troligen har vart där sen han blev inriden, så det fick vi se. Ganska intressant att kolla dem i munnen och så, stackarn var lite vinglig tillbaka till stallet när han fått sig en dos;)
 
Efter de red jag Gambri, helt okomplicerad häst måste jag säga, väldigt schysst och lugn. Han är väääldigt stel i v-sida så började med lösgörande övningar i v-varv, gick bra i skritten men i traven gav det tillbaka igen så red på en volt mitt i ridhuset där jag inte får stöd av några hörn. Satte ut några punkter, red i trav och flyttade för varje punkt. Gick bättre:)
 
Nu blir det dax för att städa rummet, tvätta, gymma och kvällsfodra pollarna
Ganti hos veterinären:)



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback