lång text om en rodeodag!

Heeeeelt sjuk dag måste jag säga! Vi red för bästa Sara idag, hon är så sjukt duktig i allt hon gör. Hade teori som vanligt innan vi red, om halt och halvhalter samt hoppning, bommar, utbildningsskala i hoppning från början med en häst osv vilket var precis det vi skulle göra idag. Dock inte hoppa, det kommer snart:)
 
Vi började med att känna hur hästen lyssnade och reagerade på våra hjälper, gjorde halt och halvhalt och det är ju nått som man gör till vardags men man tänker inte på hur man gjorde det och om man verkligen fick igenom det, nått att tänka på i fortsättningen! Sen när allt kändes klart så kunde vi rida in i halten, känna att vi fick igenom och fortsatte med växlingar mellan det. (skriver lite i full fart nu då jag ska fixa mig sen in till Östersund för lite bio- breaking dawn part 2) Vi gjorde tempoväxlingar i skritt-trav-trav-skritt och eftersom jag red Ljufur idag igen har jag sedan innan hittat knappar, men hittade MASSA nya knappar idag kan man säga haha. Var verkligen att rida med sätet och han lyssnade tillslut som en ängel:) 
 
Ljufur är väldigt seg och lat, surig och allmänt grinig. Men idag när jag tog ut han från boxen såg han strålande glad ut så det första jag sa rätt ut "kolla vad glad han ser ut?!?" och som riktigt var han super glad, pigg och busig på dagens lektion. Han var MER än uppmärksam, lite för pigg kan man säga vilket alla hästar var. Han var jätte rädd när det skramla till lite på andra sidan väggen och sedan mot slutet av ridpasset så travade vi över bommar - rida varannan lätt över varannan 3-punktssits och i mitten göra halt, orkar inte förklara exakt- då hoppade blika över bommarna eller nått liknande så hon stack full fart, Ljufur och Gambri efter och galopprace i ridhuset med skenande hästar. Haha dem var ju kontrollerbara så man kunde styra dock men dem sprang på satan och trodde lite att vi skulle dö;)
 
var nån ynka häst som inte hann fatta vad som hände, haha Sara kalla in oss till mitten och skratta så hon blev KNALLRÖD i ansiktet, alla skratta sjukt mycket och undra vad fan som hände. Sara som innan sagt att dem är så säkra på det här, och Ljufur som jag tror aldrig(????) vart såhär, han har mest vart deppad. I slutet skrattade både jag och Sara och undra vad som har hänt med honom, hon var så glad att Ljufur var såhär glad som han var i dag, kanske lite för mycket men ändå, nu vet vi att inget är fel med honom. han hade blivit riden på fm också då stod det att han var "slö och lat" och under i träningsdagboken skrev jag PIGG & GLAD! Lång text men skriver i 190 haha, lite flummig också, men dagen har ju vart flummig så blir inte mer än rätt. Finns så mycket mer jag vill skriva om dagen men skule blir lite för mycket haha! 



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback