Späckat schema!

Ridning för Ullis idag, först hade vi lite teori om vad vi ska redovisa om, samt inom SIF och vad som krävs för att utb. sig till det ena och andra samt vad av dem sakerna vi erbjuds här på Wången. Vi red i ridhuset idag, jag på "julle"- Julius- första gången jag red honom så det var spännande.
 
Julius är en häst med lagom vilja och mycket energi men om det inte gäller på hans plan så blir han väldigt envis, även mycket att rida med sitsen då han inte tycker om när man håller på och "pillar" i munnen eller tar i honom. Delvis jobbigt men bra träning, roligt att rida honom för det var ett helt annat sätt att rida.
 
Vi började idag med att träna från marken, framdelvändning och reaktion på hästen. Kolla så hästarna inte är rädda för spö och hur man i grund innan du rider in en häst får den att flytta bort ifrån dig, samt skänkeln/spöt.
Efter det satt vi upp och red, jobbade på framdelsvändning, hästarna skulle nästan "kyssa stigbygeln" och sedan flytta sig för inner skänkel, viktigt att man håller koll på hur hästen rör bakbenen, hur dem korsas m.m. När vi skulle trava väljer han helst tölt, ville inte trava ALLS. Fick hjälp av Ullis, skrittade på en volt i 3-punkt sits och kom långsamt fram i trav därifrån, när vi väl kom fram i traven så var den verkligen super fin och mycket energi! Travade i 3 punktsits, sen red jag lätt i 3 punktsits och till sist hitta balansen och rida lätt men då att var 5:e varv kolla åt höger (red i v-varv) för att hitta balansen och inte låsa överdelen. Ullis är bra hon:)
 
Tog in Brasan innan jag fixa jouren, sen käka middag, efter det till stallet och fixa L.Ymir, sedan till Brasan igen för att pyssla med henne. Hon fick bara bli ompysslad idag och ta det lugnt, hoppas det är bra väder för att rida ut i helgen annars får jag väl rida henne i ridhuset... hon har inga vinterskor/brodd på sig. Ska longera henne också, eller tömköra, vi får se:)
Efter att ha vart ute hur länge som helst är jag nu som en isbit, ska tina lite innan jag ytterligare ska ut för att kolla på hoppträningen i ridhuset. HAHA fullt schema med andra ord!
 
Måste bara visa hur lika L.Ymir och Julius är, helt sjukt, enda som egentligen skiljer dem åt är att dem har manen på olika sidor. Här ser dem inte så lika ut men i verkligheten är dem som tvillingar, helt sjukt!
 


 
 



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback