Träning inför stallronden!

Som jag skrev tidigare idag så red jag Blika, skrittade först ut sen red jag i ridhuset. Vart tölt arbete idag, hon var lite ovillig vissa gånger, ville gärna springa i ökad tölt när vi red på fyrkantsspåret, nog fick hon jobba allt och riktigt jobbigt för både hon och mig. Var jobbigt att tölta i mellan tempo, så vi travar i stället tyckte hon, flög nästan ur sadeln när hon gick över till trav, den vart så stor och luftig hahaa... det är tur vi båda är små:) Gick ändå riktigt bra när vi väl fick till den fina tölten, så nöjd!
 
Vi tränade inför stallronden idag, jag och Amanda delade på Isak. Stallronden är på Fredag, för er som inte vet så visar vi våra passhästar för alla lärare och hela skolan, nu är ju inte 2:orna här som tur är så det blir några mindre iaf. Man ställer upp hästen med mansidan mot publiken, säger vad den heter, mor&far och massa annat... som jag har Ymir från Slätterna e. Dagur frá Thvelá u. Brá frá Hóltsmulá. Sen är det 4 koner som på två utav långsidorna visar man hästen i skritt och dem andra två i trav (vid hand) sen ställer man upp hästen en till gång. Hästen ska vara supersnygg likaså den som visar upp hästen/pratar ska vara "fin klädd" och så vidaaaare.
 
Nu har jag extremt ont i fötterna och är hur trött som helst, smörjt alla sadlar med Amanda och Bella å lite träns... bara resten utav tränsen kvar som vi tar imorgon;) wöö 
 
Ymir min passhäst som jag ska visa upp och prata om på Fredag, har inte hunnit bli nervös, får se hur det går att prata inför allt folk...
 
 



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback