Laddad Gambri

Gokväller! Hade gjort ett videoinlägg imorse men det ville som vanligt aldrig ladda. Det är Måndag vilket betyder sovmorgon till 10, duktig som man är satt jag och plugga isländska en timme innan. 
Det är så sjukt mycket plugg nu sista veckorna så det är helt sinnes sjukt... 
 
Dagens Gambri var taggad, pigg och laddad. Vi skritta fram i paddocken och sen blev det en uteritt med hela gänget och Berit. Vi hade mycket tölt arbete idag, fokus på att hästen ska bära sig själv och en väldigt bra övning för både bärighet och lydnad är att man rider en gångart(i det här fallet tölt eller trav) på led, sedan ska den längs bak i ledet rida i ett kontrollerbart tempo med en häst som bär sig själv, rida längst fram i ledet. Jag var väldigt spänd och hade ofta tyngen i stigbyglarna då jag blir så himla nervös när man är så måna och hästarna blir så peppade men det gick faktiskt bra, Gambri vart såklart också spänd då jag var det men när jag väl kunde slappna av och inte fastna i handen när han låg på så var han väldigt mjuk och fin. 
 
I traven tänkte jag bara "shit" och det var inte bara för att jag höll på att studsa ur sadeln utan för att han hade sån aktion i stegen, stor och luftig trav!
Blir så glad när jag rider och pysslar om Gambriboi och idag när jag var bland molnen och tänkte gick jag förbi stallet och kramade han i boxen. Fina killen<3
 
 



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback