Bästa♥

SÅ BRA START PÅ 2013, jag är en sån otroligt stolt "lill matte" till en helt fantisk bäst häst, nästan så man börjar grina!
 
Började dagen med att medans jag går mot hagen ropar jag på Rodi, han går i rask takt ända vägen fram till grinden, får lite havre, sänker huvudet och sätter huvudet i grimman helt själv. Han var så glad, och jag blev hur glad som helst. Det är INTE varje dag man får uppleva sånt här, så vi båda fick en helt otroligt bra dag idag:-)
 
Skulle köra frihetsdressyr i paddocken, men det var lite för mycket vatten för att jag skulle kunna springa runt där haha. Min lillasyster fick rida honom i skritt, tölt och trav, hon fick en liten lektion mest för att lära sig förhållningarna och inte tölta med hård eller lös hand. Vet inte hur jag ska förklara men hon har inte ridit nå länge alls så nästan allt är helt nytt för henne, Rodi som töltade klockrent bortsett från lite rollningar då och då är en perfekt läromästare. Fia fick även lära sig att rida lätt i traven, Rodi ville dock bara tölta efter ett tag. Han kan vara väldigt svår travad ibland.
Rodi var så snäll och himla försiktig, hästar är verkligen smarta djur, dem märker nog av när det är någon mindre och oerfaren ryttare på ryggen:)
 
Efter ett tag red jag, då ladda han om och taggade rejält, busade lite och var hur glad som helst. I skritten takta han och skuttade lite, han ville sååå gärna tölta och springa vilket han inte fick. I tölten vart det lite skutt till galopp och det var bra haha för han släppte rejält i nacken och i sidorna. Bushästen, är så stolt över dig♥
Det här fick mig att verkligen tagga för en vintertävling, ska kolla runt nu och anmäla oss till nån:-)
Bild: Fia & Rodi
 



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback