Elin & Rodi 2013.

Jag har egentligen inte skrivit och berättat för er vad mina mål för 2013 är, det är för att jag mer eller mindre inte har tänkt så mycket på det. I omed att jag är långt borta från Rodi och kommer inte ha med honom upp, så blir det svårt men självklart har jag några mål för honom ändå:)
Nästan alla dem målen vi hade förra året har vi lyckats ta oss igenom, med lite blåmärken, avramlingar, motgångar men tillslut en hel del medgångar. Jag är väldigt glad att jag fick lägga ner så mycket tid på honom och det gav resultat. Ni kanske har sett filmerna på oss?
 
Tanken iår är att vi ska fortsätta utvecklas, blir mer tajta med varandra och göra nya framgångar.
 
-Buga:
Har stått på listan ett bra tag, men jag har inte haft tiden att lägga ner just det momentet så istället tränade vi på annat. Rodi är en häst man verkligen måste ha förtroende för, att ens hämta honom från hagen är ett stort steg. Jag ska själv känna efter och se om han litar på mig tillräckligt mycket och träna honom i rundkorallen, han är så villig till det mesta, det handlar bara om tid och framför allt- att göra RÄTT!
 
-Tävla Öppen klass:
Rodi har stor kapacitet för att tävla öppen klass då han har den ökade tölten som han fått 7:or för, jag måste bara hitta drivet. Det är en otrolig skillnad på honom under vintern och under sommaren, så nu ska vi anmäla oss till en skojj tävling på Odinn där vi har chans att visa den fantastiska tölt han faktiskt har, han blir ju även extra taggad under vintern. Elin V brukade tävla öppen med honom med fina placeringar och det här året tycker Eva att ska jag tävla är det dax för att höjja sig, men jag har vart skeptisk. Men att tävla minst 1 tävling i Öppen Klass speciellt i tölt, då hans absolut bästa gångart är ökad tölt. Om någon galoperar ute, töltar han om dem, han har en sån aktion i tölten att man behöver (vi har inte satt på honom det än) gummi ringar runt kotan för att inte trampa av sig skorna. Det ska vi ta oss igenom.
 
-Vinka:
Tränade in det för 8 månader sen, men sen när jag åkte till Wången "försvann" känslan lite, så det ska vi ta upp igen. 
 
-Tölten:
Fokusera mer på tölten, få en bärig och taktren tölt i framförallt kort tempo, med även jobba mycket med mellantempot. Då han har väldigt lätt för att springa ifrån och välja ökat tempo är det hur bra som helst för honom att få jobba stabilt i kort tempo.
 
-Arbeta från marken:
Bli mer självsäkrare vid arbete från marken, jobba mer med tillit övningar och därbland lägga in trickträning osv. 
 





Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback