Roliga minnen- tävling 2012

Tänke skriva lite om mina tävlingar i Norberg som ligger mig nära om hjärtat, där var det skratt, kaos och allt ni kan tänka er. Spralliga dagar med andra ord:-)
 
Några bilder från Járnhestur förra året, på dem tävlingarna fick vi våra bästa och sämsta poäng vi fått. Det gick grymt bra, och grymt "dåligt". Men hur det än gick så hade vi väldigt väldigt roligt och ställe ju även upp med Nellie och Aska på maskeraden;)
 
Första Járnhestur tävlingen kom vi 2:a i A-finalen i T5, var sjukt glad och lite chockad när jag fick reda på att vi låg etta första dagen då varken jag eller Rodi var på hugget den både soliga och regniga dagen. Nästa Járhestur tävling kom vi till två B-finaler, ritterna i T5 kändes förfärliga och jag fick inte fram Rodi riktigt, trött stackare. V5:an kändes dock hur bra som helst.
 
Väl i finalen på V5:an ville alla rida i v-varv, var bara att hoppas att galoppen blev bra. Haha 8 galoppombyten i korsgalopp, visste inte om jag skulle skratta eller gråta för vart lite chockad. Lisa Olovsson som bedömmer högre tävlingar sprang ifrån domarbåsen och såg förskräckt på mig " HUR I HELA FRIDEN HÖLL DU DIG KVAR?? jag har aldrig i hela mitt liv eller på banan sett något liknande, brukar ni rida mycket dressyr?" haha dressyren var lite skämt åtsido eftersom han bytte.. bytte och bytte galopp x) 
 
Vad som helst kan hända inne på banan, man måste verkligen vara uppmärksam och tänka att allt går bra. Rodi är en sån häst som ute på banan är det antingen eller, antingen går det bra eller inte:) Men har alltid kommit ut med ett leende, och i tanken hur kul vi har! Ser framemot årets tävlingar på nu den 24:åriga Rodi, that man whit power- yeah.
 
 
 


snyggningar! :D

Svar: Taack!:-)
elin eriksson

2013-01-11 // 23:08:07

Håll utkik imorgon, har svarat på din fråga i ett inlägg som publiceras imorgon :D

Svar: Yess, håller koll:)
elin eriksson

2013-01-11 // 23:23:35

Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback