HELT AMAZING

Sånna här dagar vill man ha varje dag, solsken, värme, glada hästar och stallmänniskor. Jag red Rodi i paddocken idag, tränade tölt på lösa tyglar och sen gjorde vi nått vi inte gjort på närmare 10 månader, rida barless. Det är en sån underbart härlig känsla de där, det är såhär det ska vara, när man rider hästen med sätet och har full kontroll i skritt, trav och galopp. Rodi använde verkligen sina bakben idag, vart lite imponerad då han ofta använder sin styrka i frambenen och tar i med dem så bakbenen blir som "myrsteg", jätte korta och jätte snabba men idag var bakbenen med kan man säga, herregud vad han tog i och satt under sig. Kort sagt är jag imponerad!
 
Hade med mig F ut till stallet, vi är hennes stödfamilj så hon följde med och red Loki samt fotade mig och Rodi. Vi visade även galopp och galoppfattningar från marken vilket lilla roddan lyssnade mer är bra på. Jag kan inte ens beskriva hur det känns att ha en sån bra relation till en häst som betyder så mycket för en, han såg mig som liten bli stor och lärt mig så mycket. En sådan häst släpper man inte i första taget, oavsett ålder. 
För 4 år sedan, hade jag aldrig tänkt att det skulle se ut såhär, då red jag runt i grisepass på Snerra och var så stolt över att jag "töltade" så bra, alla har nog vart i den sitsen någon gång under sin ridkarriär haha. Nu 4 år senare, sitter vi här och kan klara allt... från att rida och hoppa barless, hoppa 90cm, köra frihetsdessyr, tävla mot ponnysar, ja det mesta faktiskt...
 
Har en massa bilder, men min dator vill inte sammarbeta just nu... Så Avslutar denna mening med att säga, denna prins är en stor del utav mitt liv<3
 
 



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback