kamp mellan häst och ryttare;)

Åkte ut till stallet vid 10 idag, lite senare än vad jag gjort på hela veckan. Tyvär så spöregnade de den mesta tiden så pappa kunde inte fota...

Idag red jag ut på Trottur, de gick rätt bra. Tränade  mycket på att driva med sätet i tölten som jag fick i tips utav Frida och de gick mycket bra Trottur töltade med helt lösa tyglar fast de var svårt för han att inte börja trava;)
Gjorde lite skänkelvikningar i både skritt och trav, de sitter ju som smäck!

Tog in Erill efter de och jag undrar om de var lugnet före stormen? När jag red ut på honom så va han en liten Manadis i tempot väldigt pigg och framåt han var en riktigt liten valp idag. Kamp mellan häst & människa. Ja så var det verkligen och jag tolererar verkligen inte det beteendet och jag visste att Erill bara fjanta sig också, vi snurra runt rätt mycket och försökte ''vinna'' över varandra. Jag kan förstå varför han är så valpig, han är ju ändå en unghäst och har sina hyss ibland;) Tillslut gav han upp och lugnade ned sig resten av vägen.
Konstigt nog så älskar jag att jobba med sådana bushästar, man vet liksom aldrig vad som ska hända.

Orkade inte rida Manadis idag, så hon fick vila idag... Jag, ungarna och Tore åkte till Malingsbo camping och handla glass, efter de åkte vi till Soli & Venus-två av fridas ungston- och oj vad busiga dom va! Dom är 2 år gammla...
(dom står hos några andra eftersom då spar man ju bete, de är samma med hingstarna)

Vi åkte vidare till Fridas pappas gård och hälsa på hingstarna, dom är bar 1 åringar så dom va rätt små fortfarande:) så underbart söta!

Hände inte så mycket efter de, vi åt väl mat och sen somna jag i soffan tills jag skulle hem Haha!



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback