fötter i lufter, shettisar...let's go!

Ojojoj vilken helt otroligt fantastisk dag, tårarna bara spruta....SÅ mycket har jag skrattat idag. Inte ofta man får göra de;)
Fanny hänka på ut till stallet, väldigt trevligt hade vi, vi mockade hagarna och så fick hon rida Trottur ca en timme.
De gick bra för dom, bara att Fanny behövde finslipa på lite småsaker som skänklarna och de här annars tycker jag hon verkligen va super duktig!
Hon fick lära sig att göra skänkelvikning, och de satt bara bättre och bättre för varje gång och tillslut gjorde hon de jätte bra.
Haha när hon skulle galopera tappade hon balansen tror jag, så hon åkte ned i backen. Min första tanke var då ''shit, hoppas hon inte gråter och inte vill rida mer'' men inte behövde jag vara orolig när man hörde Fanny skratta och skritta ''SHIT VAD HÄFTIGT, FÖRSTA GÅNGEN JAG RAMLA AV, GUD VAD COOLT DE DÄR VA!!!'' ja, de var väl tur de tänkte jag *asg*
Skulle fotat när hon red på Trottur men så fort vi tog ut kameran så började det bokstavligen å SPÖREGNA,och åska och blixtra...ingen ridtur på Erill för min del alltså. så vi var genomblöta när vi kom tillbaka. Men de var de värt när de gäller hästar;)
Vi fick lite torra kläder och så fick vi en hel drös med kläder utav frida, underbar hon är! Världen bästa Frida, så mycket hon gett mig på denna korta tid, verkligen super snällt!♥ :')
Sen tog vi in Amigo och Hera, två envisa shettisar men så söta ändå. Vi red barbacka på dem, vilket gick sådär till en början eftersom de inte ville gå fram- de är vana vid att bli ledda- men med lite bestämdhet så gick de ju bra.
Haha medans jag fick igång Hera fick Fanny den LJUSA idén att springa med Amigo och hoppa upp i farten, hmmmmm undra hur de gick haha.
iVi fick tillslut upp hästarna i trav och Amigo lite i galopp på gräset. Vi studsade dock av en efter en på rumpan och gjorde lite konster uppe i luften RIKTIGT snygga va vi! skratta så tårarna spruta, har inte haft såhär roligt sen... ja de minns jag inte men sjukt kul hade vi.
Fick lite bilder när vi satt på shettisarna, då hade de iaf slutat regnat! Så får hoppas på ett bra väder på torsdag, då ska jag rida trottur, erill, ev rida ut på goaste Bliki, och btw så har Manadis fått lite semester. Få se om jag kommer ut på henne iaf nån dag denna vecka.....ska fundera på saken hon är ju verkligen genom snäll och underbart go annars:)
Fanny & Hera
Fanny red världens bästa Trottur, eller enligt mig, TÖLTSTJÄRNA
Jag och amigo


» Ulla

Men va synd att jag missade eran shettis-ridning - hade varit jättekul att se. Inte det lättaste att rida shettisar kommer jag ihåg från min egen rid-start på russ och shettis ibland. Många många år sen nu!!!!

Ses i stallet!

Hildas matte

2011-08-10 // 10:47:24
» Elin

Ja du Ulla, du missade verkligen någon:) Shettisar är verkligen roliga.

2011-08-10 // 10:50:44

Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback