träningsvärk. pilo= duktig

Efter boxning och stall så är jag helt slut, och träningsvärk från topp till tååå!!!
Hade rätt mycket att göra idag, eller egentligen inte... men de tog bara rätt lång tid att mocka. Erill fick sin nya grimma- Marinblå♥- har dock inte testat den än men de ska göras imöra:) Super fint på en svart häst.
Red Pilo idag, de gick så sjukt bra! Red i paddocken, de gick jätte bra att ställa honom men i de ena varvet så var han mycket stelare och var fortfarande inställt på att han skulle vara ställd åt fel håll, efter lite tillmjukning så gick de mycket lättare. När han blivit relativt mjuk så gick han så himla fint, han kom ned i form helt utav sig själv utan att trycka ihop sig eller typ ''såsa'' som Frida kallar de. I traven så gick han även där i form, utan att jag behövde be om de, i andra så var lite kämpigt och mycket att tänka på- ställningen var de vi tränade på- men han hade även formen i huvudet så de vart väl ett bonus... då slipper jag tänka på de.
Skänkelvikningen satt hur bra som helst, när hans rumpa hamna efter så kunde jag trycka lite lätt så sakta han inte -men han stanna aldrig- och drog in röven så han blev rak;)
Ryggade, i början förstod han inte vad han skulle göra. Då tänkte jag tillbaka hur han började rygga när jag inet var tillräckligt tydlig med skänkelvikning. Så gav först signalen för rygga och fortsatte därifrån, sedan gick de lätt som en plätt. Han förstod precis vad han skulle göra, när jag lätta på tyglarna som var signalen för framåt så fatta han de direkt utan att jag behövde göra så mycket mer.
bakdelsvändning, tänkte de skulle vara kul att prova på de också då Pilo är så himla rolig och sammarbetsvillig. Så att flytta bakdelen skulle nog inte vara några problem alls för stora nallebjörnen!
I början så trampa han runt lite, och var lite osäker på om han skulle flytta hela sig... eller kanske gå framåt? Sen tänkte han nog till, och jag behövde bara trycka lätt - inte ens de- med skänkeln och visa med tygeln vart han skulle (haha förklarar säkert skit dåligtxd ) och så gick de lätt som en plätt, gjorde i 360;) thihi, vad duktig Pilo är, han slutar aldrig att förvåna mig!
En grej jag ska tänka på tills nästa gång: Gjorde ett misstag i galoppen, som jag inte tänkte på alls tills han börja bocka. Första galoppen och andra galoppen, gick så himla bäst. Han fatta rätt galopp och bocka... ingenting, vilket var lite förvånande, men var glad att de gick som de gjorde:) Men så tänkte jag mig inte för så jag fatta galopp när de inte var meningen, haha ja de låter lite krångligt, så han bocka. Skulle såklart inte ha galoperat när han var så duktig att han inte bocka. MEN de går faktiskt bättre och bättre för varje gång :-) Även fast de är hans ''personlighet'' som troligen inte kommer förvinna helt, så är vi ju på god väg!
Är så himla stolt över Prinsen idag, han var verkligen en stjärna och mycket mycket duktig!

Glad tjej med träningvärk, buhu. Tur att Rebecka kommer och hjälper en stackars Dam som mig;) Kan behövas!



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback