Bästa hästen, även i dåliga dagar;)

Piss väder rent utsagt, snö på backen och massa regn när jag anläde till stallet. Gjorde allt som skulle göras i stallet och sen skulle jag hämta Rodi, i all lera. Fick nästan bara upp foten och strumpan när jag skulle ta ett steg, sögs verkligen ned. Rodi ville inte sammarbeta idag, tog evigheter men när K kom hem så hjälpte han mig. Tycker om Rodi fast han kan vara så dryg ibland, var faktiskt första gången jag var riktigt arg på honom;) Men inte undra på när jag gled efter i leran.

Jag red nästan inget idag, för jag hitta på en roligare grej. Skrittade först och trava över ett litet hinder jag byggt upp i stora paddocken, sedan tränade jag på det som Elin visade i förrgår. Gick verkligen bra, han lyssnar så bra på rösten och är verkligen bäst på allt♥ Vill fortfarande inte säga vad vi gjort, men Elin V - om du läser detta- vet vad det handlar om, kan säga att det gick jätte bra och så roligt också!:)
Vi tränade också med bara tyglar runt halsen, alltså inge träns eller nått, gick jätte bra även när vi var i stora paddocken... gick nästan bättre då.

Är så nöjd över Rodi idag, han är verkligen duktig, och nya skor skulle han få efter också.. brabra.




Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback