Rodi: " im too old for this shit"... eller hur var det nu?;)



Skrittade ut med Eva idag, vi red lite på vägen och lite i skogen. Jag och Rodi tog det lugnt och bara skrittade, Eva testade Skvettas gångarter lite. Även fast dem kom i "full fart" förbi eller ifrån oss så gjorde Rodi inget, ibland kunde han vilja tölta efter, men tog tag i honom och sa att vi bara skulle skritta. Gick så bra, första gången han vart sådär lugn med mig på et uteritt haha.
När vi kom tillbaka så tränade vi från marken, innan Elin åker iväg och sedan åka och jobba igen ( hon blir borta sååå länge;( ) så gav hon mig lite tips, visade en grej som jag och Rodi ska träna lite mer på tillsammans. Men det tänker jag inte avslöja... nån som vart nyfiken?;) Nej men ni får nog veta om några veckor. Riktigt häftigt att se när Elin "tränade" honom, och visade, kände mig som en liten 10 årig flicka som fått godis när jag skulle göra. Ganska fränt vad man kan lära hästar.

Sen visade Elin när hon tömkörde, och sen gjorde jag. Det var riktigt roligt, Rodi är ju så himla duktig och en bra läromästare i allt. Tänk vad mycket jag lär mig utav honom:)
Bästa kommentaren från Eva " Rodi säger : im too old for this shit hahaha" haha hon har lite humor, men än är Rodi i full fart och bästa killen♥

Efter så hade jag lite tid över, då skrittade jag runt lite barbacka på Dimma. Hon är ju så rolig, och lite vinglig ibland. Skrittade lite på gården, och i lilla paddocken, lite runt vart som helst. haha.



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback