Home sweet home

Nu är jag hemma från Göteborg, jag och Rodi. Vi kom hem igår väldigt sent, jag och pappa kom hem från stallet halv 2 på natten så slocknade typ direkt. Nån i laget - hmm undra vem;)- har typ smittat oss typ halva laget var lite halvkrassliga, jag och Amanda är rätt förkylda. Lagom till skolan säg;)
 
Iallafall så har det gått så bra för mig och Rodi, målet var ju att komma topp 5 i både T5:an och FS3-show vilket vi gjorde, dessvärre fick Edda Stars ingen bra placering. Men inga sura miner för de, är så stolt över Rodi att jag sprudlar av glädje. Min hjälte♥
 
Igår när vi kom till stallet gick jag och pappa in där kalvarna brukade stå, P***** har kommit hem från sin fodervärd, helt förstörd, han blödde lite på kroppen och hade öppna sår vid ögonen, såg riktigt sjuk ut och som han blivit misshandlad( han har inte blivit omskött) Gjorde ont i våra hjärtan och se han, pappa började nästan grina. Var så jobbigt och vi klappade honom inte heller ifall han bär på nått. Hans kroppsbyggnad såg helt annorlunda ut, vet inte hur jag ska förklara och ansiktet var helt förstört, alltså heelt förstört:'( Han hade haft larver i ögonen och som lagt ägg och ja, HEMSKT. Hur kan en människa göra så mot en sån häst som inget illa vill, och faktiskt haft det lite jobbigt i sitt liv. Berättar mer om det nån annan dag, när jag orkar, blir så less och ARG på människor som inte kan ta hand om djur. E hjälper till att medicinera och många hjälper till att ser till att han blir bättre.
 
Rodi efter prisutdelningen



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback