Sofia gästbloggar.

Hej! Sofia som skriver här! Jag är Elin lillasyster och är 12 år och bor med hela vår familj i Fagersta. På fritiden brukar jag vara med kompisar, ta hand om min kanin och ibland åker jag med Elin till stallet. När skolan startar ska jag börja rida på Björkhagens islandshästar, min ridlärare heter Lena. Innan jag följde med Elin till stallet och red Rodi första gången i vintras så var jag lite rädd för stora hästar, men Rodi är så snäll och gosig, honom tyker jag om. Har bara ridit några gånger, för något år sedan red jag mycket på min systers medryttarhäst, det var en liten shettis vi ofta åkte ut till, han var lite busig och bockade av min storasyster en gång, hehe:D
 
Jag har skrittat helt själv på Rodi, men när vi töltat, travat och galopperatt så har Elin sprungit brevid. När hon flyttar vill hon att jag ska börja rida lilla Rodi, men först måste jag lära mig rida ordentligt för Rodi är en lite svårare häst och kan bli jätte stressad. 
 
Jag har en egen kanin som heter Sigge, han är som ni hästmänniskor skulle säga på en hässt "rödskäck" (elins favvo färg tror jag) vi köpte han när han var 7 veckor och 6 dagar, det var kul för att hans ena öra hade inte rest sig än. Sigge är gullig och gosig men kan sprattla väldigt mycket ibland, men har lärt han att han inte ska göra så längre, så nu gör han inte det så mycket. 
I vår familj har vi för tillfället 2 hundar, en liten staffe- Engelsk staffshilbullterrier (stavning), hon heter Maja och är svart och vit, en riktig busig hund! Maja är 2 år. Sen har vi våran Casper som vi har haft hela hans liv nästan, så länge jag kan minnas iaf. han är 8 år och är helsvart med litte vitt framme vid halsen, han börjar bli väldigt gammal men jag älskar hnom ändå! Han är en blandras, har fem raser i sig jag vet inte vilka det är riktigt men många är det.
 
Idag ska jag och Elin ut till stallet, där hon rida Rodi. Vi får se om jag också ska rida, har inte bestämt mig än. Fick en jätte fin ridtröja av henne idag. Har inte så mycket mer att skriva, HEJDÅ:D
 
(jag och rodi i vintras♥)
 
 



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback