Uteritt på underbara hästar:)

Idag red jag och Nellie ut på Rodi och hon fick låna dimma. Eva mätte dimma- 127 i mkh haha det är inte stort heller! Men hon känns och ser större ut under ryttare. Vi red en runda som jag aldrig ridit förr, men E förklarade vart vi skulle rida. Jätte mysig väg!

Vi fick stanna några gånger, Hans bett vände sig flera gånger så var tvungen att tränas om och lägga om och sen så kom det en dubbel långtradare på grusvägen, den pyste och lät, tror inte den visste vad den skulle göra. Hästarna blev rädda när ned stod och håll på, Rodi som typ aldrig blir rädd, så då vart jag lite "fan ska vi göra" så vi gick upp mitt in i skogen och lät den passera, svårare än så vare inte;)

Rodi hade en sån grym tölt idag, jag tänkte inte på luften men enligt Nellie så var dem amazing:D Nellie och Dimma passar och går så bra ihop, riktigt kul!!! På väg hem racea vi vid vår "tölt sträcka" jag och Rodi i Ökad tölt och Nellie kom galoperandes med dimma, det är helt sjukt vad fort han kan tölta den underbara hästeb(!!) hehe fast han vart lite taggad och rulla in i galopp, sen vart det svårt att få stopp på han x) sjukt kul som vanligt med Nellie och hästarna!




Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback