olika punkter att tänka på vid filmning:)

Hur ska man tänka vid filmning?
 
När man ska skapa en film, är det första man måste tänka på Vad det är man ska göra, hur, när och var. Med andra ord föredrar jag att ha en plan som man sedan efter hand kan utveckla mer. Låt inte huvudet tänka, utan försök få fram fantasin och kom på ideér till hur du vill att filmen faktiskt ska vara.
 
Positionen är väldigt viktig, men där kan man på plats prova olika ställen och vinklar att filma ifrån för vem vet, kanske blir det en helt grym effekt när man står motsols eller kanske helt tvärtom? Man vill ju få en sån bra kvalite som möjligt, därför är det bra om du har solen precis brevid dig, då blir det en färgstark, klar och oftast bra läge på filmen.
 
När det handlar om att filma i rörelse eller djur så som hästar, blir det nästa aldrig perfekt och många "tagningar" krävs- ibland en och bland flera. Så det bästa du kan göra är att när det hela tiden händer något, bara filmar du på och sedan redigerar på datorn. Vi brukar alltid filma utifrån idén, sen blir det oftast inte som man tänk, utan bättre:)
 
Ha en stadig hand, annars blir filmerna helt osebara och man ser bara suddigt. Är du lite darrhänt rekommenderar jag ett stativ. Jag själv använder inte de då vi är rätt stadiga, man kan dock se på vissa utav mina filmer hur skakiga dem är- och där har ni anledningen.
 
Där var några punkter man kan tänka på. Väldigt lätt att ta in:) Sen är det ju bra om man har något intresse för det, så som jag har mitt stora intresse för hästar och fotografering samt filmning, då sätter jag bara ihop allt vilket resulterar till SUPER KUL! Har nämnt lite att under lovet kommer vi göra en jul film, kommer bli jätte roligt att göra den och visa upp för er- som alltid. Kommer enligt önskan lägga upp både foto & filmtips en till flera gånger i veckan, ni får gärna komma med flera önskemål om vad just du/ni vill veta om tex en speciell sak inom det.
 



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback