Freda/laddar inför helgen♥

L  Å  N  G    T  E  X  T
chiiiill med Fredag
, dock är vi inte lika glada över "nya" schemat vi fick idag... skola=Suck.
Ska iväg på middag hos Farfar ikväll och efter det får vi se vad som händer, helt överlycklig och längtar tills imorgon. Har saknat Rodi enormt mycket♥ Svårt att vara utan sin vän så här länge.
Men imorgon laddar vi nya tag och jag velat lite fram och tillbaka vad jag ska träna på under helgen...

Paddock:
*Sits&Balans för min del & form, lösgörande& få han mjuk för Rodis del.
Alltså mycket volter i tölt trav skritt och galopp, få honom gå från stel som en pinne till att få honom runda kanterna  och ställa sig inåt. Skänkelvikningar och sånt så jag får honom lösgjord.
Både små och stora volter, 8volt osv. Träna på att stanna med sitsen och inte rida med för mycket tygel, försöka hitta nya knappar på honom! På Rodi ska man inte rida på förlånga eller förkorta tyglar på i tölten, man måste driva mycket med sätet och få in bakbenen då har han jätte härlig tölt- fick tips av Elin- även en grej som jag ska ha med in i detta "paddock arbete", märker att jag ibland tappat lite och då rullar han in i töltgalopp och därefter galopp.
Känns ärligt talat som jag har jätte svårt med att få en häst mjuk och fin och bara rider på, men tydligen är det bara jag som känner så tack å lov x) haha. Ska rida så jag verkligen känner att jag är nöjd och hela tiden vara positivt inställd!
Kanske låter väldigt mycket men kommer troligen inte göra allt, utan bara det jag känner för. Men
allt är viktigt att han och jag tränar på:)

Barbacka:
*Rida barbacka och ha kul, kanske lite i paddocken och rida ut.
Dessa planer har jag i helgen, ska bli intressant och rida ett riktigt ordentligt ridpass på Rodi. Han kommer säkert vara super pigg och bara vill springa, så då är det bra att han får jobba lite. Saknat han såå♥ Hade tänkt ta med lilla kameran.
En bild på det söta ekipaget♥


Ska du på ridläger i sommar ?:)

2012-01-20 // 20:30:27
» Elin

Har inte bestämt mig än:p hos Lena eller Frida...kanske:)

2012-01-20 // 22:41:41

Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback