Han är helt fantastisk- Rodi♥

L Å N G    T E X T    M E D    M Y C K E T    B I L D E R!
Jag är sååå nöjd över dagen. Börjar med att jag mockar, fixar mat och lite annat... Sedan går jag ut helt själv till hagen, pratar så glatt med Rodi och skakar lite på hinken som innehåller lite havre. Han börjar sakta gå fram mot mig men kör sedan en liten lur, och vänder, jag pratar lika glatt med han igen och går emot han. Klappar han, och satt på han grimman samtidigt som han fick välförtjänt havre! Tog ca 2 minuter, han fick MASSVIS med beröm och kärlek. Vart så himla paff och stolt.

Borsta och pyssla med honom, satt på tränset och släppte honom i rundkorallen ett tag. Över bomarna fick han jätte snygg trav, han lyssnade på mig hela tiden och var så gullig så! När jag satt upp handen- stannade han, när jag vinka lite med bakrehanden(närmast rumpan)-travade han igen, och när jag stannade honom och vinkade med främre handen så bytte han varv. Och allt jag gjorde var att stå i mitten och se glad ut kan man säga. Han var så duktig så ville passa på och se om han kunde lite saker, bara för att varva med lite roligare saker än att bara springa runt. Han gick efter mig, trava efter & brevid mig. När jag vifta på pekfingret, rygga han och kom emot mig när jag bad han komma fram. Han gjorde bakdelsvändning med endast några signaler.... den här killen, han kan ju allt! Lite kul:-)

Red sedan barbacka och red på åkern, han försökte sticka några gånger så jag tyckte det var bäst att rida i paddocken istället. Där var han duktig och söt. Helt fantastisk häst helt enkelt, jag kan inte hamna på ett bättre place♥ Provade även den ganska nya grimman på honom från JH collektion, han passar så bra i brunt och den satt perfekt...
Nu kommer några av MÅNGA bilder!




Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback