Han är lite Speciell;-)

En rolig eller mindre rolig- berorpå- sak med Rodi, är att när han ska få lite foder så äter han med HELA huvudet. Står han i gången kan man tro att han har haft lite partay, eller snarare att de skett i leröversvämmning;) Lägger man inte mathinken någonstans i mitten i boxen, så blir boxväggarna fulla i mat!

Förstår inte hur han bär sig åt! Idag stod han i gången, hade borstat och gjort han fin. Han stod lös medans jag mockade... när jag kom ut var han mindre söt.... mat upp till ögonen haha!! Rodirodirodi, då var de bara att borsta bort all gegga. Jag kan inte göra annat än att skaka på huvudet och skratta, tokhästen.

När man har gjort han fin och han torkat, efter ett svettigt ridpass.... går han ut i hagen och rullar sig blöt och snöig igen. Haha någon mer än jag som rider en häst, som gör raka motsattes mot vad andra hästar skulle gjort?:)
Han är så tokig, ger mig alltid ett leende på läpparna. Ibland kollar han på mig och ser sås frågande ut"vaddå, vad skrattar du åt?..... vänta.... bara en tugga till!" så slickar han sig om läpparna och ser sååååå nöjd ut!
Var bara tvungen att skriva ett inlägg om det här, hade skrivit ett ganska roligt inlägg men allt försvann. Plutten;)♥



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback