Läger 2012

I sommar ska jag iväg på ridläger eller något annat intressant läger, islandshäst såklart men vet inte riktigt vart. Skulle vara jätte kul och intressant att åka på något som har lite inrikning på NH osv. jag vill mer än gärna lära mig mer om de och se hur folk tänker kring olika situationer. Så synd att just sådana läger är oftast väldigt dyra och det är sällan som jag sett att man kan bo på stället, men hittar man ett läger man verkligen vill åka på som har att man kan bo på det stället så är det nog värt pengarna. Jag skulle lägga (eller mina föräldrar^^) skulle lätt lägga ut de pengarna som behövs för det! Tänk vad häftigt att sitta på en häst i bara halsring tex. att lära sig jobba från marken osv. och jag som vill lära mig mer om unghästar har ju en bra chans då också för att se hur man kan jobba utifrån det man lärt sig.
Detta år ska jag vara på Frida när hon ska träna unghästarna så jag får vara med och se, så kan hon berätta både när hon tränar från marken och stegvis uppåt... om det är någon på gården som är tillräckligt gammal. Har ingen aning faktiskt:-) Nej men det jag vill lära mig mer om är alltså NH & unghästar, har faktiskt mycket dålig erfarenhet av unghästar än vad folk tror även fast jag ridit en del.




Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback