ridning i stormen.

Stormväder idag, hörde jag rätt är denna stormen syster till Emil och heter Ida haha vilka namn!
Jag åkte ut till stallet iallafall och Eva hade mockat så jag slapp göra de, pyssla lite med Rodi och sen gjorde vi ett försök till att rida i Paddocken i detta vädret.
Idag var han jätte pigg och blev ganska stark emellan åt, jag personligen tycker stormväder-stelhär- samt stark här inte passar så bra ihop så vi gjorde det bästa utav situationen. Vi red på lite volter i tölt och galopp blev det också, direkt när allt gått  bra så hoppa jag av och gick in till stallet igen det kändes inte så bra att gång efter gång rida in i stora snömoln och man kunde inte andas heller. Slängde på han täcket och släppte ut han, gav han lite mat också:)
Hade planerat lite idag men kan ju säga att jag inte kunde full följa det eftersom vädret som sagt var helt hysteriskt. Det vart typ bara lite- om man kan säga flum?- ridning och massa mys och pyssel, jag nöjer mig lika mycket med de.
Om vädret blir fint i helgen ska jag kanske rida ut med Eva.
En halvful mobilbild på Rodi, föressten så hoppas jag på att vi kan få paketet till kameran snart,,,, vill ha den lagad!



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback