Rodi- red ut med Eva

Ja hur ska man förklara att dagen har vart?;) Inlägget kommer bli lite flummigt då jag bara slänger ihop det lite snabbt har nämligen mat som står i ugnen..
Visade först mamma runt, hon tyckte de hade gjort jätte mycket på gården sen sist. Sen skulle jag ta in Rodi men han är som han är, svår fångad ibland och hästar är ju sååå smarta! Så jag & Eva försökte få in honom och till sist var vi 3... efter en lång stund gick vi in sen gick E ut och prova igen. När hon fått tag på honom så baddade jag hans sår vid ögat och provade schabraket som han vart jätte fin i. Jag var jätte nära att fånga in honom, hade tillochmed nästan hela grimman på honom men neeej, haha trokhästen själv!
Jag & Eva red ut vilket gick bra, han var aldrig jätte svår att stanna men man hittar väl knepen sen. E visade mig hur jag skulle tänka och göra när jag stannar honom, får träna på det:)
Jag & E pratade väldigt mycket när vi red ut, kom jag på i efterhand haha men så är det väl:)
Efter en ganska rolig tur så fick R stå och äta lite, vi gick ned och kollade på andra stallet och unghästarna som när jag såg dem sist var jätte små! Mockade och donade tills mamma kom tillbaka.

Kommer inte göra så mycket inlägg varje dag har jag bestämt, känns som att hela mitt liv kretsar runt blogg&facebook så kan vara bra att bara lägga in nått inlägg då och då och inte en massa varje dag. Vill ju inte att folk ska tro man är värsta datanörden haha!!





Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback