Dagens åktur till stallet

Åkte ut till stallet idag, det snöade något enormt mycket och igår var det snus torrt!
Fixade allt i stallet sen tog jag faktiskt ut kameran och fotade så gott det gick medans det inte snöade så jätte mycket.
A  U  R  O  R  A
Redan när jag skulle ta in henne från hagen var hon stressad och gick på mig. Sen höll hon på ganska mycket och idag gick det verkligen inte bra att rida! De gick så dåligt som det bara kan bli- inte riktigt men jag kände så- hon var stressad, rädd för saker och så. Jag hade en liten tanke på om de hade smällt raketer men släppte de då det är ett natur skyddat område.
Vi jobbade på en volt i tölt och försökte ställa henne, det gick fantastiskt bra- jag gick in i mitten och använde mig av en stor volt där- men så fort hon blev rakställd tog hon bettet och sprang iväg och alla chanser hon fick så försökte hon springa iväg, blev rädd för saker och var bara allmänt konstig. Såhär har hon aldrig bettet sig förut, ställde in henne i boxen och när pappa kom ringde jag Frida. Några hade tydligen skjutit raketer och hästarna hade blivit jätte rädda eller nått sånt... inte så konstigt att hon betedde sig så. Stackarna:-( Aja, vi får ta nya tag och hoppas att hon släppt det tills nästa ridpass, då hade jag tänkt att bara rida och bara låta henne gå fram så hon släpper dagens ridpass... eller om vi bara tränar i rep, vi får se.
Hur som helst så är hon så söt fast hon är lite uppspelt;) Sockerpärlan!!
Bilder från idag, har en helt drös till men försöker lära mig att spara bilderna till andra inlägg;)






Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback