Kan inte beskriva med ord hur grymt bra Rodi är!

Jag & Eva tog en promenad med Skvetta och Dimma idag, Rodi verkade inte vilja komma in så han fick stå tills vi kom tillbaka. Så härligt, och solen tittade fram också:) Red ut idag, paddocken såg väldigt blöt och mjuk ut så det var väl lika bra.
Kände hur taggad han var idag, och väldigt pigg så min första tanke var "yes, nu kör vi!". Jag känner mig jätte avslappnad och trygg nu när jag rider ut med honom själv, jag vet att han inte kommer göra något eller sticka och jag har kontroll över honom ifall vi måste stanna.
I traven var han väldigt trippig och drog upp huvudet lite, tills jag längde lite på tyglarna och fick ned honom då tog han långa och fina steg, fick en mycket finare trav. Sen i tölten så la jag på spöt försiktigt för att få med rumpan, så liksom "kicka" han eller rumpan liksom åkte upp, haha svårt att förklara men när vi kom in i tölt så var det lika bra som förra gången. Eva sa att han växlade eller vad det heter:)

När vi kom till favorit sträckan kände jag hur taggad han var, så vi tog en ökad tölt och JÄVLAR ( ursäkta ordvalet) vad grymma vi var, han kan den där hästen.... Kollade lite mot bogen och ser vilka snygga och luftiga steg han tar, var helt överlycklig. Avslutar med att ta en galopp så han får göra av med sin energi.

Går sedan till Eva med ett leende på läpparna, " det gick bättre än förra gången!!!" och så berätta jag allt:) Idag lyste verkligen stjärnan mer än klart, så duktig och jag känner mig så stolt över både mig och Rodi. Äntligen sitter tölten som det ska, allt bah rullar på!

Vinterbild på mig och Rodi, nu ska jag iväg och färga håret chiao♥



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback