En glad Rodi idag:)

Äntligen heeeelg!!! Trist väder idag, och lite regnigt och hårt i backen. Känns så bra med Rodi just nu, jag behöver bara ropa på honom så kommer han till grinden i hagen och ibland hinner jag inte ropa för såfort han ser mig så börjar han gå till mig. Känns så skönt, speciellt när det är super halt i hagen, och sedan att Rodi börjar lita på mig mer och mer:) Borstade han jätte länge idag, och han stod och halvsov och bara njöt medans jag bara nös och nös då han fäller så mycket hår. Jag och Rodi skritta ut en sväng längs vägen.  Han var lugn och det gick hur bra som helst , när vi vände hem så var han lite trippig och ville springa lite så jag tänkte ta en trav, men istället så kom vi in automatiskt i en lugn och härlig galopp. Galoppen var jätte fin:) Det enda som jag vart riktigt irriterad på idag det var en idiot till billist... när man ser klart och tydligt från lååångt håll att det är en häst och ryttare som rider längs vägen, då saktar man väl in och kör förbi försiktigt men neeej det kan man inte göra.... då gasar man lite till. Blir så irriterad på folk som inte kan visa respekt, har tur som rider på en trygg häst men vem vet, tänk om han skulle vart rädd liksom?

Vart en ganska mysig dag i stallet ändåhar pratat en MASSA med Babsan.... Eva... och resten utav stall gänget. Så kul att nästan alla var ute idag samtidigt:) Ja, vi har pratat och pratat och pratat, mycket om lag-sm och transport färd, om Rodi osv. Pappa ska prov köra transport kanske redan nästa vecka, längtar jätte mycket, ska bli så kul att se hur det går!!;) Rodi är så lugn i allt så han kommer säkert vara jätte cool.

Mysig vinterbild på gänget.





Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback