utvärdering av dagen, sooo happy♥

Nu kanske ni undrar varför det ibland står samma text på båda bloggarna, det är för att jag kommer hem så sent och hinner inte skriva två olika inlägg = dödstrött..

Vilken helt fantastisk dag, jag är så lycklig idag! Börjar med att vi får kolla hur det gick på NP i SV, jag fick bra betyg och därav kommer jag automatiskt höja mitt betyg! Så jäkla kul:) Nu gäller det att ligga i alltså och fortsätta som jag gjort. Är jätte nöjd.
Kände mig hur glad som helst och ville åka rida och mysa med Rodi, han verkade ha en bra dag också idag. Vi stod hur länge som helst och bara gosa och jag borsta han så han var helt glansig, nu håller han ju på att fälla hår också så vi fick ihop till en- eller två- kanin med bara päls.
Vi red ute på vägen idag, jag var så koncentrerad på Rodi och vad vi gjorde att jag inte märkte att jag red "förbi" / framför Sussi och Babsan haha mötte dem dock på hemvägen när jag vände. Iallafall så satt traven, han trippade ganska mycket början men han slappnade av jätte fort och längde stegen, så fin så. Vi red på ganska mitt på vägen, eller ja inte mitt på, men alltså inte vid sidan för rätt som det är så åker hästen igenom hål i marken, usch för sånt.

Och tölten, var lite nervös för hur det skulle gå men första tölten vi tog idag satt hur bra som helst. Jag var verkligen noga, båda vi var hur koncentrerade som helst och jag förberedda han inför tölt rätt länge tills jag verkligen kände att hans rumpa kom in och vi kom in i tölt, VILKEN GRYM KÄNSLA måste jag säga! Vi töltade på bra idag, vi red inte länge men lilla Rodi blev hur svettig som helst. Är så jäkla stolt, äntligen kom denna dagen och bäst av allt- Vi klarade detta på egen hand, det är precis som säger att man har perioder med motgångar, och ibland behöver man det för att få en liten "kick". Det bästa var när vi kom på en raksträck som var ganska lång, där släppte jag på tyglarna i tölten så de var slappa, sen kom vi fram i "ökad" tölt, det var inte riktigt så fort men på ett ungefär, det var skit häfitgt att sitta på Rodis rygg han har en sån fantastisk och härlig tölt:)

Efter det så fick han ha täcke på sig, äta lite mat medans jag gjorde fläta i svansen, dela upp manen jämnt och sedan borstade jag på honom jätte länge så han vart hur blank och fin som helst. Avslutade kvällen i stallet med att smörja han träns, och det behövdes:) Jag stod och mös med Rodi jätte länge i hagen, han bara stod där och njöt och gick inte undan eller nånting utan var så go och fin, bättre häst i mina ögon finns inte just nu, bara Rodi som är en helt fantastisk häst♥
Hoppas ni alla har haft en lika bra dag som jag, chiao!




Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback