you're The best!

Visst är det skönt att komma ifrån allt och bara fokusera på en sak, hästarna?
Så känner iallafall jag, Rodi är den häst som hitills haft störst betydelse för mig och som jag verkligen gillar, vi passar varandra så bra... När jag är glad, är han glad, när jag är sur, är han sur och tvärtom, men brukar också vara att han är sur och då blir jag glad för han är så jäkla charmig;)

Rodi har lärt mig så mycket, och han blev den första hästen som jag tävlade min riktiga tävling på, och fler kommer det bli! Han är en riktig läromästare men för att ge mig utmaningar och se hur länge mitt tålamod är uppe, kan han även "strösa runt" lite och busa. Han är precis en sån häst som jag tycker om i sättet, positiv, är alltid på olika humör, pigg och glad, arbetsvillig för det mesta, på honom måste man vara lugn och bestämd och gilla fort tempo, och så kommer man aldrig undan om man inte fått träningsvärk dagen efter... enligt honom;) Rodi är så otroligt lättlärd, och gör ALLT för sin ryttare sålänge man är orädd och visar vad man vill han ska göra.
Han är en stor förebild för mig, en sån gammal gosse som honom är fortfarande i full fart, plus med hans "nedfällda muskler" - som förövrigt är lite hull på magen- hans energi är otrolig, Rodi ÄR grym!

Jag sa de då, och jag säger det igen, The power of you!! Cus you're amazing, just the way you are...




Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback