Praktikdag 2

Regn,snö, blask, kallt, genomblöt- några av många ord man kan beskriva en dag som denna. Har vart en ännu bra dag, förutom vädret vill säga.
 
På förmiddagen jobbade vi liksom igår med unghästarna som är 3½ år, jag fick jobba med den svarta hästen från marken- som jag "åkte på" igår- i ridhuset, det gick helt okej men behövde en liten spark i baken av Frida med att bli lite bestämdare än vad jag är. Men det tog sig allt eftersom. Flyttade bak- och framdel, sen ut på fyrkantsspåret i skritt där vi skrittade raskt och gjorde halt, likadant i trav. Gick bättre i slutet på traven tyckte jag. Sen satt jag upp och Frida longerade, dock var jag den som sa när vi skulle fram och när vi skulle stanna från ryggen.
 
Sen sadla och tränsa jag Gandalf, han är en 4-årig silversvart valack. Jätte roligt att få rida honom eftersom jag var med första gången han hade sadel samt ryttare på sig första gången jag praktiserade hos Frida:-) Gjorde samma sak från marken, sen satt jag upp och red å travade lite.
 
Imorgon vaknar jag upp som en lite bestämdare och större tös inför smågrabbarna;) Ridit Rodi i ridhuset med repgrimma, inget speciellt bara lulla runt, gjore galoppomfattningar och så. Haha lilla roddan töltade på lösa tyglar, jag bah "haha wtf? aja x)" Han går verkligen in för sin roll, bästa killen!
 
Här är en bild på Gandalf som jag tog för lite mer än ett år sen:)
 



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback