Godmorgon!

Sitter i sängen och funderar på hur jag ska orka med allt, kommer vara supertrött efter den här veckan.
Har jour nu på morgonen, därför är jag vaken så jädrans tidigt, sista dagen imorgon dock vilket är skönt. Onsdagar är jobbiga för då har vi enbart lektioner och dessutom engelska läxa, ingen ridning eller körning;( Dem som går Hippolog utb. ska iväg och fjällsvandra idag till ev imorgon så jag har hand om Carros häst Brá. För er som inte vet så har jag och Carro känt varandra i några år, jag red för henne när jag började rida så det är super kul att vi båda är i Jämtlandsskogarna nu. Kul att pyssla med lite extra hästar när man inte får rida:)
 
Såhär ser min dag ut:
06:00-08:00-Stalljour
80:30- skola
12-tiden- lunch och ta in Blika
skola till ca 4
16:00-16:30- skötartid, fixa Blika
16:00-ca17:00- jouren
Käka
17:00/17:30- ta in Brá, pyssla, borsta och smörja henne.
Samt fixa hö.
Sparetime^^
20:30- kvällsfodra
 
Typ såhär ser min dag ut när jag har jour, och lite mer hästar att ta hand om, lite kortfattat men den är ganska fullspäckad så trött är bara förnamnet på vad man är på kvällen! Man måste försöka klämma in allt på en och samma gång, utan att stressa. Nej, nu måste jag klä på mig och gå ned till stallet i det soliga vädret;) Eller?
 


» Clara

Härligt med mycket att göra! Själv gör jag inte mycket om dagarna, lullar i stallet från morgon till kväll haha!

Svar: ja och börjar nästan bli att man räknar stegen varje dag också, haha! Mycket jobb, men det är kul att vara sysselsatt:)
elin eriksson

2012-09-08 // 02:47:05

Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback