wroomwroom B-finaler:)

ojojoj vilken händelserikt äventyr jag upplevt under mina dagar hemma. Nu i efterhand skrattar jag åt allt! Red två B-finaler idag, Rodi var sitt "vanliga jag" och jag hade en sån bra feeling, allt kändes så sjukt bra.
Skulle rida V5 först och direkt efter det rida T5. Var sjukt nervös då vi skulle rida i vänster varv, men allt gick sååå bra. Fick 5,0 för skritten vilket jag bara satt å flina åt på banan. Det har vi aldrig fått och är dessutom Rodis svagaste gångart. Tänkte "nu kör vi" och helt plötsligt skulle vi köra galopp... Rodi taggar, studsar och dillrar rätt in i hästen framförs rumpa och jag var såhääär nära på att åka över halsen. Höll mig dock kvar;) Off we go, under galoppen bytte Rodi galopp 8 gånger, 8:a korsgalopper och kände att det var meningslöst att få stopp på honom för då springer han bara fortfare.. satt och bara åkte med. Efter fyrgången kom en domare fram till oss i chocktillstånd typ och bah " jag har ALDRIG under alla mina år som domare sett en häst byta sådär många gånger, ni borde satsa på dressyr" och så skratta vi åt det ap länge.
 
Direkt efter V5:an red vi töltgrenen, är rätt nöjd ändå fast det inte gått så bra för oss denna tävling. Gick jätte bra i början, fick sån fin tölt och jätte bra ökning, Rodi tyckte det var kul med ökningar idag hähä:)) Har haft jätte kul min tid hemma och är så NÖJD över våra två B-finaler, tänk dem som inte ens kom till final liksom, så nöjda ska vi vara! Jag och Nellie red maskeradtölt på hästarna också- hellsangels regerar;)



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback