Viktigaste delarna i mitt liv<3

Jag var fast i en labyrint som var svår att hitta ut, år efter år växte den och byggde större murar, hur skulle jag ta mig ut? Ju mer jag grät dessto större behov av en båt var jag för att inte drunkna i mina egna tårar, att bryta ihop fick mig bara tappa andan. Så hur skulle jag göra för att hålla huvudet över vattnet?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Som gammal brottare tacklade jag ned mina problem bland andra, även om jag innerst inne var den blyga och ledsna tjejen som ville vara någon. Jag skapade en profil som jag ville vara, som jag trodde var rätt, när alla visste vem den där tjejen var. Det var fortfarande jag innanför skynklet, men utanför var det inte Elin, det var en som tog emot skit men även gav jävligt myckt skit till dem som inte förtjänar det... för att få stop på allt mobbande mot mig själv kom jag på den lösningen. Det tog länge innan jag insåg att det inte alls var synd om hon utanför skynklet för det var ju hon som skapade alla problem, hon var inte alls oskyldig. 
 
Av någon anledning kom jag på "jag vill börja rida". Vågade inte gå på ridskola, det var då jag träffade Carro som jag började en gång i veckan rida för på hennes stora islandshäst "Thrulle". Jag lärde mig fort och tyckte det var riktigt roligt. Jag började träffa folk i skolan med samma intresse, bytte kompiskrets helt och hållet vilket var det bästa jag gjort... helt plötsligt var inte någon, utan jag var Elin, finally my self. 
 
Jag blev paff över hur en "liten" förändring kunde förändras allas sätt att se på mig, jag fick glada bemötelser och istället för att sitta vid datorn dag ut och dag in, umgås med fel folk och göra dumma saker så hittade jag något som fyllde ut det tomrummet jag behövde- med glädje! Att börja rida var det bästa och viktigaste beslut jag gjort i hela mitt liv, dem får mig lugn och får mig att fortsätta... hästarna är den största delen i mitt liv och skulle aldrig byta det mot något, inte ens miljoner.



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback