Se och känna hästens steg

En ny dag med nya möjligheter brukar man säga, today var en sån dag kändes det som. För visst är det underbart ute nu när snön smälter, det droppar från taket, flera + grader, solen är framme och det är så varmt att man kan gå utan jacka eller varma kläder. Riktigt vår väder vilket Rodi verkade känna av. 
Det är inte varje dag man ser prinsen springandes i hagen fram till grinden, sätter huvudet i grimman och hela hästen sprudlar av glädje. Man blir så lycklig när våra fyrbenta är glada! Rodi är ju dessutom ganska svårfångad, så ni kan ju förstå vilken glädje som uppstår.
 
Släppte Rodi i paddocken där han fick springa lös, han fick vara min hjälp idag. Det var för att jag skulle kunna se tydligare hur hästen sätter ned hovarna i trav och galopp, om det blir någon skillnad ju mer eller mindre tempo dem får. Alltså hur dem "skjuter" ifrån vid olika tillfällen. Rodi tar i och lyfter mer, ju mer han får fart bakifrån vilket inte alla hästar gör utan har samma flyt i stegen. Så det var de jag kollade / undersökte idag vilket jag tycker alla borde göra, se hur hästarna sätter ned hovarna, vet man inte det uppe från ryggen sen så kan man inte inverka rätt. 
Gick på en lugn promenad i solskenet sen med Rodi:)
 

 
 
 



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback