Ont i armar och ben+ rumpa!

Hemma efter en rolig & tokig dag i stallet.
När jag kom dit mockade jag lösdriften, sen tog jag in bästa Erill( oavsett hur han beter sig^^) och red ut på han en sväng.
Först kom vi inte över bron, då började han testa mig och springa åt andra hållet men de tog dock inte så långt tid att få över han. Frida stod sen vid sidan om så fick han lite kraftF. De är om Frida nr 2 säger ''de bästa beröm en häst kan få 1: muta & 2: eftergift'' Det första får man nog ta till, men göra om ordet muta för de är ju inte riktigt så vi ska göra... orkar inte förklara är för trött för de. Men ni förstår nog hur jag menar ändå.
Han va lite busig längs hela vägen men är rätt stolt att jag inte gav mig, de gick ju jätte bra efter ett tag! Hela tiden skulle han försöka leta på saker som han kunde bli rädd för, men nu jävlar är jag bra.... de här klarar ju jag, jag kan om jag vill och jag vill för jag ska, eller hur de nu va...
Sen red jag Atlas för första gången, red ut. Han är verkligen snäll och gó! Tölten var jätte fin men galoppen va WOW, så himla häftig galopp han har den är rätt stor så man får driva rätt mycket för att hålla igång han. Han är verkligen jätte fin, vilken pudding Frida hittat! Atlas är verkligen snäll och lyhörd fast han är yngre än Erill om jag minns rätt och Erill är 6 år.. De ni!!
och så till en mindre ''snygg'' pudding- Ardis - Har aldrig ridit henne förut, bara tränat från marken och visste redan då att hon va rätt pigg. Haha nej,,, hon är rätt söt men leran på hennes ben sitter som kåda så de är inte så fint. Iallafall så red Frida på (finaste) Sedill i paddocken och jag kom in med Ardis och skulle sitta upp, hade såklart ena foten i stigbygeln och precis när jag sättter mig så kör hon rodeo runt och runt och fortare och fortare... Sadeln va lite sne också, de va skit läskigt då jag höll på att åka av ungefär på samma sätt som när jag flög av Manádis. Sen lugna hon ned sig... fast nej då kör vi lite rodeo igen, denna gång så tog jag det med en nypa salt och bara skratta ''yyyiiiihaa'' de va ju faktiskt rätt kul om man tänker efter! Men vill aldrig rida henne utan att Frida är där nere, iallafall tills hon lugnat ned sig. Undra hur hon blivit utb. egentligen, skulle vara intressant att veta;) Nu blir de väl bara att nöta från marken och sedan longera innan jag rider så kanske hon inte har den orken att köra rodeo. Tyckte de va lite obehagligt att jag bara körde rodeo med ena foten i stigbygeln och sadeln sne, varje gång jag försökte sätta i foten så gick de fortare xd Haha men se de positivt, jag ramla ju inte av och nu vet jag ju lite mer om henne;)  Jag fick henne tillslut rätt lugn och försökte få henne stanna men de ville hon inte utan hon tyckte att de räckte med att hon lugnat ned sig och där fick jag nöja mig.
Även fast jag vart med om fasoner idag så kom jag alldeles nyss på att jag ändå vart glad, jag tänkte mer på de positiva idag. Idag var jag glad:-)




Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback