Lyckad dag! solklart

Grattis till Tore&Charlie som de båda fyller år idag, han inte säga grattis hade fullt upp men grattis till er bondgökar!

Kom ut till stallet vid närmare halv 4 tiden, då fixade jag allt i stallet sisådär och tog in grabbsen som stog och mumsade på deras nya godbit i hagen. När klockslaget blev 6 var de dags för lektion för Anna Danielsson, först ut vart Trottur.

Tyckte att de mesta gick bra, Anna förklarade väldigt bra också. de gick ju jätte bra med skänkelvikningen, hela han var som ''jag hänger med..lululu jag hänger med'' efter ett tag. Kan ju inte direkt säga att de gick bra att tölta på en volt, så vi gick ut på fyrkantsspåret och då gick de bättre. Nu vet jag ju en hel del jag behöver träna på också, då är man iallafall inte helt tom i huvudet inför nästa gång;)

Sen skulle jag rida Erill, var ganska jätte nervös har inte ridit han på ett tag och jag tänkte väl mer än jag borde. Fick en liten orolig mage för ingenting helt enkelt. Idag handlade det mycket om att det är jag som bestämmer och om han försökte komma undan när jag skulle åt ett håll, så ska jag titta till tex om jag ska till vänster och han går höger- så ska jag titta åt vänster hela tiden oavsett och typ (svårt att förklara via text) vrida mig åt vänster, ta ett ledande tygeltag med vänster alltså samtidigt som jag driver och använder ytterskänkel för att få honom att vända sig. De gick ju superbra i slutet, de gick jätte jätte bra i trav också... tänk om man skulle tänka som Anna, hon är ju riktigt duktig på att lösa olika situationer.

Jag kunde nog inte vart nöjdare med dagen, och längtar redan efter nästa. Var riktigt roligt att rida Erill också fast jag var nervös i början- men de släppte så fort jag hoppa upp- som sagt de var en kul kväll:)

Tore skulle rida Bliki-för Anna- efter mig, men hade bråttom hem så han aldrig se... fasen vad tråkigt de som skulle vart sååååhäääääär kul att se, han är säkert duktig;)
Och Frida skulle rida Atlas, också för Anna.... skulle vart kul och se!!! som tur är kommer det fler chanser att få kika.

Igår kom det en ny häst, hon heter Aurora. Nu vet jag inte om stavningen är rätt, men så uttalar jag det iallafall så utgår ifrån de:)
Hon är super fin, ser rätt liten ut och lite tjock om magen... mowgli jagar henne förfullt hahah
Se bilder nedan!
Nya hästen som kom igår, spännande dehär!
Mowgli jagar iväg aurora*stavning* daken attackerar;)



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback