Pilo & Aurora, askuldag!

Idag red jag Pilo & Aurora de var väldigt kul och spännande! Först red jag Pilo, kallblodstravare. De gick bra men han kändes väldigt osäker och spänd, rätt okoncentrerad över allt som hände runt omkring men de gick super bra ändå. I traven bocka han lite men de försvann när jag hittat de rätta knapparna och återkom lite då och då:) Men de var sjukt kul ändå!!!
Aurora, islandstant på 19? har jag för mig? Påminner lite om Manadis faktiskt, fast Aurora har de bra egenskaperna. Hon är väldigt framåt och mysig att rida, efter ett tag slappnade både hon och jag av och då förstod vi varandra bättre än innan. Thihi här fick jag använda mycket utav de som F har lärt mig, och de funkade jätte bra och A lugnande ned sig och de vart ännu avslappnade när hon fick lite längre tyglar. Jag tyckte att A lyssnade väldigt bra på hjälperna och är väldigt duktig på de. Hon var snabb när man skulle göra halt, de gick på 1 sekund... jag gillar att hon är så samarbetsvillig för de mesta:))) I början när vi skulle trava lite så vart de först trav, sen en blandning utav ja en blandning av allt typ. så jag släppte lite på tyglar, luta mig lite fram och trök till lite och då förstod hon vad jag ville och travade jätte fint. Väldigt mjuk trav också! Så nu vet jag hur jag ska göra tills nästa gång!:)
Hon är väl en sån som om man har relat. korta tyglar så börjar man tölta eller passa ( men i hennes fall blev de en tjockisblandning haha nejdå^^ ) så nu har jag kommit på lite knep, med han inte rida Aurora så länge men hon och jag var som handen i vanten faktiskt! tror jag iallafall. Hon kommer bli jättevacker  HELA  hon när tjockis magen försvinnit.
Aurora kommer hamna på sidmenyn sen, där kan ni klicka er in och läsa om oss... Pilo kommer troligen hamna när också beroende på, men isf bara tillfälligt tror jag. Klicka er in på sidomenyn, läs om mig och de hästar jag rider.

Mest bilder på Aurora, fint de kommer bli att visa före och efter bilder sen när hennes mage försvunnit! Nu har jag laddat upp bilder på henne, där kan ni se jättekulan som SKA bort!:D



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback