Rodi frà Holabaki

Rodi frà Holabaki

''Rodi frà Holabaki -89                          (Rodi=Röd)

e. Skandall frà Hjallalandi

u. Siggu-Raudka frà Hòlabaki

4-g med vilja och kapacitet. ''


Tänkte skriva lite om Rodi till min länk om honom på sidan i menyn.

Sommaren 2010 red jag en liten svart islandshäst vid namn Snerra från Musö, hon skulle ridas igång för att sedan säljas. Började då rida Rodi lite då och då, på lektioner för Elin Vidberg -Ägaren- på även honom. Snerra såldes senare och jag red lite på Rodi då tills att en annan tjej tog henne på helfoder och mer vet jag inte vad han har gjort sen jag försvann.

Jag saknade såklart honom väldigt mycket ihop om att han skulle komma hem...


Den 9februari 2012 möttes vi återigen, drygt 1½ år sedan jag vart på gården. De sa att han var en helt annan häst på vintertid - Jag har bara ridit han på sommaren- och han börjar bli ganska gammal, och så började det. Red i paddocken och tänkte, hm... är detta verkligen Rodi då han var seg och stel men när jag red ut så kom hans riktiga jag fram, lilla myskillen! Och nu ska jag rida honom nån/några dagar i veckan vilket känns skönt.


Gården heter Karsbo Gård, JÄTTE fin&mysig gård... har alltid känt mig som hemma där, trevligt folk, man får alltid ett vänligt bemötande och framförallt roliga hästar. Duktiga Elin som ger lektioner, tränar hästar osv. Så jag är superglad(!!) över att jag hamnade här tillslut:-)

Karsbo hemsida, klicka här

Bilder från juli 2010, jag & Rodi på lektion för Elin Vidberg. Den andra bilden är också från-10, när vi hade vart och badat i sjön!




Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback