Svar på kommentar:)

 
Svar på tal:
 
Skriver ett inlägg om det då du bara hade med email adress, det går bra att kommentera så men ha med bloggadress också så jag kan svara direkt till eran blogg:)
 
Det blir svårt att säga exakt vad som är bäst med islandshästar, allt är bäst med dem, deras personlighet, energi, och speciellt att dem har en eller två gångarter som inte storhästar/ annan ponny har. Visst, vet ett varmblod som kan tölta, men det är varken bra eller fint, det blir inte samma action eller känsla. Islandshästar tänker man ser maffiga och fart i, nu stämmer inte en detta in på alla, man måste prova rida island och få en egen uppfattning om dem. Dem är bäst på sitt egna vis och det är just gångarterna som jag är så fascinerad över och att en sån pass liten häst kan bära stora män och kvinnor! Jag tycker att island är det mer disiplin på, blir svårt att förklara men dem är mer "ihop tryckta" med varandra ( som jag brukar kalla det), dem är flock och jag har då ALDRIG vart med om att dem går i en ensam liten fyrkantshage utan gräs, utan det har alltid vart att dem går i flock och hagarna är ofta stora, men är dem sjuka så är det såklart att det blir annorlunda. 
 
Det är det som jag tycker är bäst med islandshästar, finns alltså inte något speciellt som är "bäst" utan jag utgår från ALLT;-) 
Det är lätt för mig att säga att du absolut skall börja med det, eftersom jag rider dem små busfröna, men jag tycker såhär att du Loviza ska åka iväg och prova nån dag, så får du känna efter. Jag kan säga att jag har velat mellan island och storhäst i flera år, innan jag insåg vad det egentligen är jag vill syssla med och då var jag väldigt bestämt om att det är detta jag vill göra. Så, åk och prova är något du borde göra! Det är verkligen en WOW- upplevelse, det är bara att "åka häst" och låta den visa upp sina fina gångarter. 
 
Hoppas du fick någorlunda bra svar på din fråga!



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback