Sitter och funderar.

Dessa dagar som jag varit hyffsat frisk på, så har jag bara skogsridit Rodi. Vi har tagit det lugnt och bara njutit av det fina och varma vädret. Imorgon kommer bli en sån dag igen, vi kommer luffsa i skog och mark med Nellie & Birre.
Ridunderlaget var som jag skrev i tidigare inlägg, ingen höjdare idag. Nu är det väldigt isigt, så då kan man runda av med att rida ut. Det är väldigt viktigt att man inte bara tränar i paddocken utan ger sig ut på andra äventyr, rider en runda eller klättrar. Att man hittar på lite olika saker, annars blir det ju lätt att hästen blir uttråkad och ryttaren också för den delen...
Imorgon hade jag tänkt lös longera honom i rundkorallen innan vi beger oss ut, han blir sjukt pigg när man rider med andra men han är säkert lugnare när det bara är Birre med. Rodi brukar steppa och trippa, så fort hästen bakom kommer närmare så laddar han om och springer tills han inte hör dem igen. Man kan nästan tro att det gäller på liv och död, där är det även en testning för mig... då jag inte får stopp på honom;) När han skulle springa iväg i tölt, skulle man nästan försöka stanna honom först, springer han bara snabbare skulle man nästan överaska honom och driva på istället för att "sträva emot" och se vad som händer. Någon som gjort det på sin häst? Rodi blir ju aldrig dum, han blir bara överpigg och ska vara före den andra då gäller det att man försöker stanna med sätet. Borde ju bli som en liten chock, bara driva på tills han blir trött, racea i galopp (om vi är på vägen då, vid backen).

Haha lät inte alls så tokigt, men nu ska jag sluta kvällsfundera och moffa i mig chipsen och det som jag och mamma nyss handlat. Ha det bra kära läsare♥
ojoj, här var vi söta;)



sv:tack så mycket =)Jag/vi har faktiskt två hästar.En svart och en brun=)Och jag äger den svarta och den bruna äger min make.Jag utbildar dock båda hästarna själv.

mvh/Q

2012-03-02 // 18:27:00

Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback