Bra vänner..

"Du behöver inte vara bäst i test, du behöver inte ha snyggast ridkläder, du behöver inte ha snyggast häst. Det enda du behöver vara, är dig själv, vara trevligt och ha humor".

Ungefär så beskriver jag hur en vän ska vara. 96% av alla mina vänner har samma intresse som jag, nämligen hästar och det är allt från storhästar, island, små ponnysar osv.
Många tror att man måste ha märkeskläder inom ridsporten för att bli omtyckt, så är det inte, iallafall inte hos mig. Jag har märkeskläder som jag själv tycker är bra stil, snyggt och som jag verkligen tycker om, inte för att någon annan har det eller för att folk ska gilla mig mer. Jag bryr mig inte om vilka utav mina "häst"kompisar som har märkeskläder eller ej, hur dem ser ut, osv... det jag bryr mig om är hur dem är mot mig, det är väldigt viktigt för mig.
Jag har hur underbara vänner som helst, dem har nästan alla samma humor som jag och vi har alltid kul. Sitter ofta och funderar på vilken skillnad det egentligen är mellan folk, att man tycker- och uttrycker sig så olika. En del har "krav" på sina vänner, en del tycker om dem som dem är. En del säger " vad duktig du är" efter en ridlektion, en del bara tittar snett. Oavsett om man är i stallet eller utanför så ska man ställa sig frågan " vill jag att folk gör såhär mot mig?". Bara för att man har typ allt, så ska man inte bli särbehandlad av sina kompisar, om ni fattar vad jag menar... man ska inte bli vän med den personen för vad dem har, utan för hur dem är. Jag har själv vart med om att folk blivit vän med mig för att dem vill åt något, men med tiden - förhoppningsvis- märker man vilka vänner som man ska hålla fast vid, och vilka som inte har något hos mig att göra.
Vi hästälskare har ofta fördomar emot oss, så som att vi är väldigt spydiga mot varandra, kaxiga och små "fjollor". Många håller med om det, men det beror faktiskt på vilka man umgås med, och vilket sätt man vill vara gentemot varandra. Den fördomen (eller vad det heter) stämmer faktiskt till en viss del, har själv vart med om det, men på alla ställen jag är på nu så är ALLA helt tvärtom.. dem är snälla, TREVLIGA, bryr sig om varandra, hälsar alltid och säger hur duktig man vart.
Har ni lika UNDERBARA vänner som jag? som respekterar er för hur ni ser ut och är.. DET HAR JAG<3

haha fick bli en bild på navelflätarn som jag snodde;) säg till om jag ska ta bort.



Fan vad snygg jag är! Hhahahaah, du är bäst ;)<3

2012-05-22 // 10:55:44

Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback