Het tjej today

Lång dag som vanligt, hinner knappt med tiden:)
 
På em hade vi som vanligt teori, om ridningen, utrustning, och lättridning som vi håller på att arbeta om nu. Dem är väldigt noga med att vi har koll på de.
Jag är den enda som ridit min passhäst varje gång (med ett undantag för longeringen förra gången), bästa Blika red jag såklart idag. Vi skulle rida ute i paddocken, där vart hon extra trimmad. Har ju ridit henne några gånger nu så vet på ett ungefär hur hon är, väldigt pigg men sammarbetsvillig- ibland. Hon var på gränsen till het, om inte mer,var inte beredd på att hon skulle ha sån fart när jag bad om trav så fick ta in henne på volt och försöka lugna ned henne.
 
Gick bra och hon coola ned sig, ut på rakspåret igen och hon överhettades, fick göra snabba och mycket halvhalter, försöka lugna ned henne och göra som jag ville- inte som hon kände för. Det är just den här anledningen till varför jag gillar Blika så mycket, hon är så lik fast ändå så jäkla olik Rodi. Blika är ett sto som gärna bestämmer själv i vilket tempo det ska vara i, hon är en fart moppe med plus för tölten, väldigt envis och ger sig inte i första hand. Hon är en utmaning för mig och det är därför jag gillar henne, såfort jag får chansen att rida henne tar jag den, det är så kul att se förändringar med mig som ryttare. Superkul tycker jag:-)
 
Åter till ämnet. Gjorde övergångar från trav till skritt och tvärtom, tog in henne på volt om hon blev för stark men försökte hela tiden sträva efter att ha henne på fyrkantsspåret och hålla in henne om hon vart för pigg. Var noga med att berömma och ge eftergift när hon gjorde bra ifrån sig, tillslut släppte hon i nacken och slappnade av. Gick riktigt fint på slutet. Dagens ridning gick ut på att träna lättsitsen, jag är stupsäker på den så koncentrerade mig både på de och att försöka få en avspänd Blika:) Lång text nu när man inte hinner blogga så ofta. Har en film jag ska lägga ut (nån dag) på Blika när jag ska ta in henne från hagen, ropar alltid på henne så kommer hon gåendes/springandes, lyx haha iaf inte vad jag är van vid;)
 
Imorgon blir det kostall...tror jag det var. tjoho vad kul... Sen ska jag fotografera skolhästarna är det tänkt.



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback