full...rulle?

Är inte så jätte nöjd med dagen, men de finns väl sådana dagar de å...eller?
Tänkte rida Trottur först, men söta Erill såg ut att vilja komma ut först. Inte var han den renaste hästen här på jorden heller! Helt brun lerig över HEEEEELA kroppen, bushäst:p
Sen hoppa jag upp, vi kom inte långt....ungefär 10 meter alltså tbx till Erills hage då han alltså tänkte gå in i eltråden. Shiet tänker jag såklart och får smått panik för vem vet hur långt jag flyger om han får sig en kyss!
Där står vi och bråkar med varandra, allt bara sjunker och jag hoppar av tillslut. Helt plötsligt ser jag en liten tome... De va Frida som kom trampandes. Så hon fick böka och bråka med Erill, han stegrade jätte högt från marken en gång han är så himla stark och så så de är bäst om Frida rider honom nu tills allt blivit bra, och Frida fått ordning på allt. Erill är ju dunder snäll annars, men de är ju en unghäst... de tillhör ju också till åldern att de ska vara lite busgia.
Men Frida fixar allt hon så kan jag och Erill komma på fötter/hovar sen:--)
tog in Trottur sen, hittade en till ny väg! var skit rädd ett tag när ag hörde massa konstiga ljud från skogen och jag tror jag såg ett björnbo....sen glömde jag bort va jag va haha! men jag hittade en liten väg tillslut och skapade min egen lilla runda... ingen runda jag kommer rida själv i fortsättningen... ni vet nog hur jag blir när jag hör en massa haha!!
Red Bliki barbacka en snabb sväng för att jag senare skulle hinna gå prommis med Mánadis.
Fick inte in Mánadis idag, hon brukar alltid ge upp efter ett tag och släppa efter. Idag så fick jag tag i henne, höll henne i pannluggen som jag alltid gjort innan...men nu drog hon tillbaka efter ett tag så jag åkte med haha:p Men var tvungen att lämna de jag höll på med då mina föräldrar kom och kunde absolut inte vänta med de jag höll på med....så j*vla typiskt. Fast kan förstå de då de vart i västerås...
På hemvägen stannade pappa bilen och vi började kika efter stora djur som såg ut som hästar, shit har de rymt?, ah så tänkte vi men när vi körde närmare och stannade bilen var vi bara ca 5 meter ifrån 3 älgar. 2 stora och en liten pluttis. Haha pappa kom på efteråt ''justja , de kan ju anfalla bilar om de har ungar'' men de var ju inte direkt agressiva....de glodde mest;)
Aja jag är nästan helt nöjd med dagen, så se de på den ljusa sidan med Erill.... vi hade de ju jättekul och bra när de väl funka!:-)
inga bilder idag då de regna...




Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback