fullrulle...eller?

en dag man sent glömmer....ja de var precis en sån dag....en dag där en massa mirakel hände och hakan ned till backen.
började med att gosa med aleiga, hon ville bli kliad på halsen och bakom örat som vanligt,haha. Sen mockade jag inne hos dom. satt sedan och försökte-som de tidigare 99 gångerna- att får kontakt med ''lustis 1'' (haha kommer inte ihåg namnet) hon är väl den typen som är lite blyg utav sig. Men när jag satt ned i hagen och fyllde på vatten, kom både hon och Hrina och börja lukta på mig och drack vatten som jag inte var där...sedan började de bli jätte nyfikna och ''lustis 1'' la sig och sov ca en halv meter framför mig.
När jag gick in nästa gång så var hrina först fram och ville ha godis, ville dock inte komma förnära så vi hade ett avstånd så hon kunde lukta på min hand och så.
Sedan helt självmant kommer ''lustis 1'' fram till mig och vill bli kliad på halsen vi bara hade mys, jag vart helt förvånad då jag bara fått klappa henne nån enstaka gång innan... annars har hon bara gått iväg. Men nu verkar hon bli mycket modigare:)
Till och med hingsten ''lustis 2'' kom fram och nosa i min rygg...tills hrina kom och bet han i röven då jälar fick stackarn fart x).
Red sedan ut på Trottur och den lilla bushästen har börjat testat mig, blivit rädd för.... ja ingenting... och börjat backa och stannat. Men de va inget som jag blev irriterad över då de inte varade länge.
Haha, vi hade passerat stor vägen och kom in i skogen på en gräsväg där vi ALLTID galoperat... så vi börjar galopera tills jag ser några tanter, rätt som de är säger de lite skrattande ''haha ja man kan nästan tro att de är drottningen som kommer'' haha tänker jag och rider vidare, sen bah WHUUUT ofta jag ser ut som drottningen, så jävla gammal är jag väl ändå inte? xd
haha!
Åkte med frida och 2 till, till sol' och Venus, de skulle verkas och så fick hon lite tips.
Sen skulle jag rida Bliki, skritta trava och tölta lite och han var inte ett dugg halt!:D han är värsta super gosiga och härligaste nallebjörnen, kunde bara styra endast med vikten. alltså verkligen en super snäll läromästare!:)
thihi, lite härligt att ibland rida nån man är säker på och slipper göra så mycket, istället för att sitta å bråka en stund med Erill♥









Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback